گواهی ایزو10004
گواهی ایزو10004
از مزایای گواهی ایزو 10004 می توان گفت که گواهی ایزو 10004 راهنمایی در تعریف و اجرای فرآیندها برای نظارت و سنجش رضایت مشتری را فراهم میکند. کسب اطلاعات در مورد انتظار جدید، حل شکایات برای رضایت شاکی و سازمان.
شناسایی گرایشها و راهاندازی علل شکایات، تشویق کارکنان به بهبود مهارتهای آنها در کار با مشتریان، اساس بررسی و تحلیل مستمر فرآیند رسیدگی و رسیدگی به شکایات.
مزایای گواهی ایزو 10004
مزایای گواهی ایزو 10004رسا سرت عبارتند ار:
- کسب اطلاعات در مورد انتظار جدید
- حل شکایات مربوط به رضایت شاکی و سازمان
- گرایشها را شناسایی کنید و با آن علل شکایات را حذف کنید
- رویکرد متمرکز بر مشتری برای حل شکایات
- پرسنل را تشویق کنید که مهارتهای خود را در کار با مشتریان بهبود بخشند.
- انتظارات مشتری را مشخص کنید
مشخصات ایزو ۱۰۰۰۴
ایزو ۱۰۰۰۴ مربوط به هر سازمانی است که میخواهد از انتظارات مشتری فراتر رود، یک نیاز اساسی برای کسب و کارهای همه انواع و اندازهها، چه در بخشهای خصوصی، دولتی یا داوطلبانه.
رضایت مشتری با فاصله بین انتظارات مشتری و درک مشتری از محصول مطابق با سازمان تعیین میشود.برای رسیدن به رضایت مشتری، سازمان باید ابتدا انتظارات مشتری را درک کند.
نیاز به گواهی ایزو 10004
گواهی ایزو 10004 راهنمایی در تعریف و پیادهسازی فرآیندها برای نظارت و اندازهگیری رضایت مشتری در اطلاعات براساس انتظارات جدید, رفع شکایات با رضایت شاکی و سازمان است.
شناسایی روندها و رفع علل شکایات, تشویق کارکنان به بهبود مهارتهای آنها در کار با مشتریان, مبنایی برای بازبینی مداوم و تحلیل فرآیند رسیدگی به شکایات.
گواهی ایزو 10004 برای چه کسانی مناسب است
ایزو ۱۰۰۰۴ مربوط به هر سازمانی است که میخواهد از انتظارات مشتری فراتر رود، یک نیاز اساسی برای کسب و کارهای همه انواع و اندازهها، چه در بخشهای خصوصی، دولتی و یا داوطلبانه.
ایزو ۱۰۰۰۴ به ارایه راهنمایی برای تعریف و اجرای فرآیندهای نظارت و سنجش رضایت مشتری میپردازد. رضایت مشتری از طریق شناسایی انتظارات مشتری، تحلیل و جمعآوری دادهها در مورد رضایت مشتری، بهبود و نظارت بر رضایت مشتری حاصل میشود. ایزو ۱۰۰۰۴ مربوط به تمام سازمانها با تمام اندازهها و صنایع است. از جمله مزایای اجرای این استاندارد، ما میتوانیم تفکیک شکایات، رضایت مشتری، مشتری محور، تشویق پرسنل در بهبود روابط با مشتریان را فهرست کنیم.
فواید گواهی ایزو 10004
ایزو ۱۰۰۰۴ برای استفاده از سازمانها بدون توجه به نوع، اندازه یا محصول ارایهشده در نظر گرفته میشود. تمرکز ISO ۱۰۰۰۴ بر روی مشتریان خارجی سازمان است.
برای پیگیری این هدف، سازمان باید:
- شناسایی انتظارات مشتری
- جمعآوری دادههای رضایتمندی مشتری
- تجزیه و تحلیل دادههای رضایت مشتری
- ارائه بازخورد برای بهبود رضایت مشتری
- نظارت بر رضایت مشتری از جریان
http://rasacert.ir/%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88-10004/