استاندارد ایزو 14001-استاندارد ایزو 45001-اخذ استاندارد ملی ایران

بایگانی
پیوندها
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۳۷ ب.ظ

استاندارد ایزو 17025

استاندارد ایزو 17025


استاندارد ایزو 17025 یک استاندارد زیاد مهمی در آزمایشگاه های امتحان و کالیبراسیون است . استاندارد ایزو 17025 با ترقی مرحله آزمایشگاه ها امداد می نماید , همینطور سبب ساز کسب اعتبار دربین المللی آنها می شود .
استاندارد ایزو 17025 مجموعه‌ای از الزاماتی است که آزمایشگاه‌ها از آن استعمال می کنند تا نشان دهند که آن ها با یک سیستم رئیس کیفیت عالی فعالیت میکنند و از حیث فنی قدرتمند به انجام کاری میباشند که آنها انجام میدهند .

استاندارد ایزو 17025 مشتمل بر دو بخش می‌باشد . این دو بخش شمال قسمت های مدیریتی و فنی هست که در آزمایشگاه های امتحان و کالیبراسیون پیاده سازی می‌شوند . استاندارد ایزو 17025 تعدادی لازمات را برای سیستم رئیس دارای انسجام مرتبط با آزمایشگاه ها را معلوم می نماید .

 

http://rasacert.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88-17025/


اداره بین‌المللی استاندارد سازی چه سازمانی هست ؟

 

اداره بین‌المللی استانداردسازی ( ISO ) یک اداره بین‌المللی غیروابسته و غیر مدنی است که متشکل از نمایندگانی از ۱۶۴ سرزمین است . بعضا از استاندارد ها به صورت داوطلبانه هستند و بعضا از موسسه ها و اداره ها در صورت رغبت میتوانند آنان را دریافت نمایند . این استانداردهای داوطلبانه همگی چیز را از تولید ها و فن‌آوری ایجاد شده برای امنیت غذایی , کشاورزی و مراقبت‌های بهداشتی پوشش می دهند .
استاندارد ایزو 17025 رسا سرت , کلیه ملزومات مرتبط با استانداردهای منحصر به فرد , صنعتی و تجاری را برای یاری به تسهیل تجارت جهانی , یاری به پرورش بهره‌ وری در طول , به دست کم رساندن اشتباهات و حفاظت از یوزرها آخرین تولیدها و سرویس ها با اطمینان از این که تولیدها تایید شده مطابق با استانداردهای حداقلی میباشند , را مشخص و معلوم می نماید .

 

منبع :

https://www.iso.org/ISO-IEC-17025-testing-and-calibration-laboratories.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۹
کامران عظیمی

استاندارد ایزو 17025

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی