استاندارد ایزو 14001-استاندارد ایزو 45001-اخذ استاندارد ملی ایران

بایگانی
پیوندها
سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸ ق.ظ

استاندارد ایزو 14001

استاندارد ایزو 14001

 

از مزایای استاندارد ایزو 14001 می توان گفت که مدیریت ارشد سازمان موظف است به حفاظت از محیط‌ زیست متعهد باشد که شامل جلوگیری از آلودگی و دیگر تعهدات خاص است که مربوط به بافت سازمان هستند. این استاندارد حتی تغییر آب و هوا در بخش یادداشت‌ها را به عنوان تعهدات خاص دیگر برجسته می‌کند. بنابراین اگر سازمان دارای اثرات خاصی باشد که منجر به تغییر آب و هوایی شود، آن‌ها موظف هستند که این تاثیرات را به حداقل برسانند.

استاندارد ایزو 14001

بنابراین ایزو ۱۴۰۰۱ یک ابزار داوطلبانه و خود اداره است که یک سازمان را قادر می‌سازد تا به نتایج مورد نظر خود دست یابد, از جمله افزایش عملکرد زیستمحیطی, که در سیستم مدیریت زیست‌محیطی (EMS) ایجاد شده‌است. این استاندارد به گونه‌ای طراحی شده‌است که می‌تواند از هر سازمانی که به دنبال مدیریت سیستماتیک مسئولیت‌های محیطی خود باشد, استفاده شود. برآورده کردن الزامات ISO ۱۴۰۰۱: 2015 از ستون سیاره قسمت پایین را حمایت می‌کند, و خیلی دور از یک تمرین کینه, پتانسیل ایجاد مزایای عمیق شرکت شما را دارد.

هماهنگی با ایزو ۹۰۰۱

این امر عملکرد زیست‌ محیطی شرکت شما را افزایش خواهد داد و یک مزیت بین‌المللی به شما می‌دهد که به نوبه خود رشد اقتصادی و بین‌المللی را تقویت خواهد کرد. این امر جوامع را از طریق ذینفعان علاقه‌مند و متاثر در تصمیم‌گیری زیست‌محیطی مهم در سطح استراتژیک توانمند می‌سازد. این استاندارد به سازمان شما اجازه می‌دهد تا سابقه‌ای را تعیین کند که می‌تواند بر جامعه تاثیر مثبت بگذارد.

انطباق قانونی

ISO ۱۴۰۰۱ به این امر نیاز دارد که سیستم مدیریت محیطی شما مطابق با قوانین مربوطه باشد، و شما مسئولیت‌های قانونی خود را به نیروی کار و گروه‌های ذی‌نفع منتقل می‌کنید.

هدف از ایزو 14001

حفاظت از محیط‌زیست, جلوگیری از آلودگی و بهبود عملکرد زیست‌محیطی است. این سازمان کنترل فعالیت‌های مربوط به محیط‌ زیست را توصیف می‌کند. آن‌ها شامل استفاده از منابع طبیعی, جابجایی و درمان ضایعات و مصرف انرژی هستند.

 

http://rasacert.ir/tag/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%88-14001/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۷
کامران عظیمی

استاندارد ایزو 14001

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی